THIS IS MY SCRAPBOOK
MY PINTEREST

torsdag, oktober 7

om september och oktober

Jag är nästan glad att modeveckorna är avslutade. Jag förvandlas alltid till en fem gånger
töntigare version av mig själv, men den här säsongen har jag nog modenördat som mest
någonsin. Ska se allt, läsa allt.
Jag har kommit på mig själv med att flina och mumla "Ouch...!" när Cathy Horyn skrev om
att Stefano Pilati efter sex år på YSL ännu inte har lyckats skapa en egen, igenkännande stil.
På fikarasten äter jag clementin samtidigt som jag checkar jag av vad underbara Franca Sozzani
har postat för nya åsikter och blir så glad när hon irriterat ifrågasätter varför i hela friden hennes
läsare verkar ha ett större behov av att få läsa dålig kritk om kollektionerna hellre än hyllningar.
Sedan sitter jag med mina Excel-blad och fnissar för mig själv åt en podcaster-dokumentär om
Karl Lagerfeldt som Stil i P1 har gjort.
Så sedan fnissade jag åt mig själv.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv


Totalt:
Den här månaden: