THIS IS MY SCRAPBOOK
MY PINTEREST

fredag, april 30

Fredag

Även om jag hatar Helmholtzplatz av hela mitt hjärta eftersom dess trottoarer är

Berlins absolut mesta barnvagn- och cykelblockad, så älskar jag det också av hela

mitt hjärta. Det ligger 5 minuter från min lägenhet, är förbannat trevligt, är bästa

söndagshänget, har bästa glassen på Schliemannstraße och kryllar av hot daddys

som rastar sina små barn.

Så trots hatet är det nog Helmholtzplatz jag kommer sakna mest från Berlin. Jag

kommer sakna att hänga där och jag kommer att sakna att ens korsa området för att

sedan knalla över Danzingerstraße och över till Hausemannstraße för att köpa lite

hemlagad joghurtglass en måndagskväll kl. 22.


Skolan är slut och det känns som om jag har gått ut högstadiet.

Idag har jag gått mer än vad man gör under en weekend i Rom, så jag har precis

plockat ut en iskall Corona ur kylen och tryckt igång en av världens bästa låtar.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv


Totalt:
Den här månaden: